2006-09-20

Hry a jiné vizualizace v jazyce Java snadno a rychle pomocí Processing

Tak jsem objevil novou hračku. Ne, není to nic tak mrzkého a přízemního jako vrtulník na dálkové ovládání. A není to ani počítačová hra ... tedy zatím ne. Dokud jí nedokončím.

Už od dávných dob mě bavilo hry hrát a jen co jsem se naučil trochu programovat, tak jsem začal i s tímhle koníčkem.

Všechno začalo BASICem, pokračovalo přes Pascal a trochu C++, až jsem nakonec skončil u Javy. Jenže v dřevních dobách, kdy jsem s Javou začínal nebyly k dispozici žádné pořádné knihovny, které by tvorbu her nějak usnadňovaly, spíš naopak. A tak psaní her téměř vždycky začínalo implementací jednoduchých herně orientovaných funkcí, které v daném jazyce chyběly. A jelikož času nebylo nazbyt, tak tím většinou utrpěla ona hra - věnoval jsem se jí méně, protože jsem musel udržovat a rozšiřovat své knihovny.

A tak se stalo, že jsem se začal Javou živit a s vývojem her jsem se na nějaký čas rozloučil. Ale jak tak sleduji del.icio.us, objevil jsem v pondělí nové slibné knihovny.

Celé se to jmenuje Processing a jsou to nejen knihovny, ale pro začátečníky i takové jednoduché IDE s možností si projekt spustit a dokonce i vyexportovat jako Applet pro web, nebo applikaci pro lokální spouštění.
Pokud jen trochu chcete začít s vývojem her v jazyce Java, tak vřele doporučuji si Processing stáhnout a vyzkoušet. Tak snadný přístup ke grafickým, zvukovým a video funkcím jsem dlouho neviděl.

Právě se zabývám znovuoživením jednoho mého starého (vznikl v roce 2000) projektu, takže určitě něco publikuju, když už to jde tak jednoduše vyexportovat. Takže se těšte a občas se zas přijďte podívat :)

Odkazy ohledně processing co jsem našel a uložil ... del.icio.us/Vorkronor/processing

Žádné komentáře: