2009-04-20

Tomboy 0.13.6 na českých Windows

Tak jsem po dlouhé době zase zabrousil na oficiální stránky mého oblíbeného poznámkovníku Tomboy. Hned jsem si všiml, že už oficiálně publikují i (preview) verze pro windows a zajásal. Můj přenosný počítač zrovna potřebuje nějaký poznámkovník. Tak jsem si přečetl instalační instrukce pro windows, stáhl knihovny, Tomboye samotného a vše nainstaloval.

První spuštění
Bohužel první spuštění se nějak nepodařilo a Tomboy při startu zhavaroval. Ani další spuštění nebyly úspěšnější a tak jsem začal pátrat po příčině. Moje první cesta vedla do instalačního adresáře (v Program Files\Tomboy), kde jsem hledal logy, ale kde nic, tu nic. Ono nemilé překvapení se skrývalo až v adresáři %APPDATA%, tedy v mém případě "Data Aplikací".Ony tam byly adresáře s podobným jménem vlastně dva. Ten druhý se jmenoval "Data AplikacÝ".

Martyrium
Bylo zřejmé, že tohle milému prográmku vadit bude. Zkoušel jsem najít a překonfigurovat adresář pro ukládání konfigurace, ale marně. Dokonce jsem zkoušel i 'namapovat' (vytvořit tzv. Junction Point) jeden adresář na druhý pomocí Juncion Link Magic. Jenže bezvýsledně. Tomboy stále havaruje.

Mapování jsem ze zoufalství zase zrušil a zkusil ho spustit ještě jednou. Nevzdávám se snadno. A najednou se zadařilo! Ikona v trayi, všechno vypadá, že funguje. Zkusil jsem letmo něco nakonfigurovat, prohlédnout si šablonu nové poznámky. Když jsem se dostal až sem, musel jsem vyzkoušet, je-li to stav trvalý. Tomboye jsem vypnul a spustil znova.

Konec dobrý, všechno dobré
A zase havárie. Ta samá pitomá nic neříkající Microsoftí chybová stránka. Už jsem si myslel, že jediné, co mi zbyde je sepsat bugreport (což snad nakonec také udělám). Nakonec jsem ještě zkusil odmazat původní Junction Point (ukazoval na "Data Aplikací\tomboy") a vytvořit nový, tentokrát přímo na "Data Aplikací". A Tomboy začal fungovat. Asi vážně budu mít svůj oblíbený strukturovaný poznámkovník.

Žádné komentáře: